"Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό κάνει πέρα." Όταν ήμουν μικρή άκουγα συχνά αυτό το ρητό από τα χείλη της μητέρας μου.
Η λαϊκή σοφία επιβεβαιώνεται πλέον μέσα από ένα πλήθος επιστημονικών μελετών σχετικά με τις ευεργετικές ιδιότητες των μήλων. Σύμφωνα με μια έρευνα του πανεπιστημίου της Φλόριντα στην οποία συμμετείχαν 160 γυναίκες που κατανάλωναν καθημερινά αποξηραμένα μήλα, μετά από έναν χρόνο παρατηρήθηκε μείωση της συνολικής χοληστερόλης τους κατά 14% και εικάζεται ότι τα φρέσκα μήλα θα είχαν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα*. Άλλες μελέτες συνδέουν την συστηματική κατανάλωση μήλων με την αποφυγή καρδιακών παθήσεων, την απώλεια βάρους και την μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου στο κόλον, στον προστάτη και στους πνεύμονες*. Τα μήλα θεωρείται επίσης ότι βοηθούν στην αποτοξίνωση του ήπατος, τονώνουν τα ούλα και θεραπεύουν την δυσκοιλιότητα. Ο χυμός μήλου ρυθμίζει την πανίδα του εντέρου, μειώνει την οξύτητα του στομάχου, μειώνει τα αέρια στο έντερο και βοηθάει στην καλή λειτουργία των νεφρών*.